Jungheinrich v srpnu plně převzal společnost Magazino, mnichovského specialistu na robotiku.
Kromě svého podílu, který má Jungheinrich od roku 2020 a v roce 2022 byl navýšen na 21,7 procenta, získává všechny akcie zakladatelů i dosavadních spoluakcionářů, a.s. Cellcom, Fiege Logistik a Körber. Transakce vstoupila v platnost okamžitě po podpisu v srpnu 2023. Strany se dohodly, že kupní cenu nebudou zveřejňovat. Magazino se bude nadále rozvíjet jako nezávislá společnost v rámci skupiny Jungheinrich a bude využívat její celosvětovou prodejní a servisní síť. Společnost Magazino bude i nadále řízena oběma spoluzakladateli Frederikem Brantnerem a Lukasem Zangerem a Dr. Moritzem Tenorthem.
Pro Jungheinrich je úplné převzetí společnosti Magazino dalším strategicky důležitým krokem k posílení odborných znalostí v oblasti automatizace. Společnost Magazino, která byla založena v roce 2014, zaměstnává přibližně 130 lidí a má jeden z největších vývojových týmů mobilní robotiky v Evropě. Společnost nabízí výkonnou technologickou platformu, která umožňuje logistickým robotům pracovat i ve smíšeném prostředí člověk-stroj. Díky tomu jsou roboti schopni se inteligentně pohybovat ve skladu a také selektivně vyzvedávat a přepravovat potřebné předměty. Systém a roboti společnosti Magazino se již používají ve skladech různých zákazníků v oblasti průmyslu, e-commerce a poskytovatelů logistických služeb. Řídicí software pro roboty v komplexním logistickém prostředí je již také integrován do plně automatizovaného nízkozdvižného vozíku Jungheinrich EAEa, který byl představen na letošním veletrhu intralogistiky LogiMAT.
Pro společnost Jungheinrich je toto spojení ideálním doplňkem v rámci rozšiřování jejího podnikání s autonomními vozíky. Do budoucna budou odborné znalosti společnosti Magazino v oblasti softwaru a vývoje ještě těsněji integrovány do vývoje produktů Jungheinrich. Magazino získává přístup k mezinárodní prodejní a servisní síti společnosti Jungheinrich a stane se součástí širokého portfolia intralogistických produktů a řešení. Značka Magazino zůstane zachována a společnost bude nadále spolupracovat s externími partnery a zákazníky.
"Se společností Magazino úzce spolupracujeme již několik let, jsme si navzájem nakloněni a dobře spolu komunikujeme. Chemie je prostě správná. Nyní činíme další logický krok v naší spolupráci a Magazino plně kupujeme," řekl Dr. Lars Brzoska, předseda představenstva společnosti Jungheinrich. "Magazino je úspěšná společnost s velmi dobrým vedením a špičkovými odborníky na trhu. Má vynikající softwarové kompetence a vyvinula řešení, která mají potenciál dlouhodobě utvářet budoucnost intralogistiky. Ve skupině využijeme tyto kompetence k tomu, abychom společně podpořili další vývoj inovativních řešení v oblasti automatizace a robotiky."
Frederik Brantner, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Magazino: "Potřeba automatizace skladů neustále roste. Řízením robotů v tomto složitém prostředí jsme získali jedinečné odborné znalosti, které chceme dále rozšiřovat. Rádi bychom poděkovali našim předchozím investorům za důvěru, kterou v nás vložili, a za dlouholetou úspěšnou spolupráci. Dosud nás podporovali strategicky i finančně a významně přispěli k dalšímu rozvoji našeho podnikání. Společně jsme položili základy pro další kapitolu úspěšného příběhu společnosti Magazino. Se společností Jungheinrich budeme i nadále rozšiřovat naše vedoucí postavení v oblasti intralogistických technologií a expandovat také na mezinárodní úrovni."