Jungheinrich - řešení pro intralogistiku
Vozíky
Vozíky
Vozíky
Vozíky
Jungheinrich - řešení pro intralogistiku
Regály
Regály
Regály
Regály
Regály
Regály
Regály
Jungheinrich - řešení pro intralogistiku
Automation & Systems
Automation & Systems
Automation & Systems
Automation & Systems
Jungheinrich - řešení pro intralogistiku
Servis a služby
Servis a služby
Servis a služby
Servis a služby
Servis a služby
Jungheinrich - řešení pro intralogistiku
O nás
O nás
O nás
O nás
O nás
O nás
O nás
Jungheinrich - řešení pro intralogistiku
PROFISHOP
PROFISHOP
PROFISHOP
PROFISHOP
PROFISHOP
PROFISHOP
PROFISHOP
PROFISHOP
Čelní elektrické vysokozdvižné vozíky jsou univerzální a spolehliví pomocníci do každého provozu. Díky širokým možnostem konfigurace, variant nosností i pohonu a různým přídavným zařízením jsou schopny manipulovat s jakýmkoliv břemenem. V nabídce máme vysokozdvižné vozíky s nosností od 1,2 do 5 tun, takže můžete svou flotilu poskládat efektivně tak, aby na každou činnost připadl ten pravý.
Čelní vysokozdvižné vozíky jsou univerzální a spolehliví pomocníci do každého provozu. Díky širokým možnostem konfigurace, variant nosností i pohonu a různým přídavným zařízením jsou schopny manipulovat s jakýmkoliv břemenem. V nabídce máme vysokozdvižné vozíky s nosností od 1 do 5 tun, takže můžete svou flotilu poskládat efektivně tak, aby na každou činnost připadl ten pravý.
Podívejte se na to, jak vysokozdvižné vozíky pomáhají v běžném provozu, ať už se zajímáte o čtyřkolový nebo tříkolový vysokozdvižný vozík. Nasedněte s námi do kabiny řidiče a seznamte se s elektrickým vysokozdvižným vozíkem Jungheinrich.
Nejen jízdní vlastnosti, ale i komfort řidiče je třeba brát v úvahu při výběru vysokozdvižného vozíku. Proto si dáváme záležet, aby měl řidič v kabině vysokozdvižného vozíku vše při ruce a aby kabina splňovala ergonomické požadavky.
Vysokozdvižný vozík je tříkolový nebo čtyřkolový vozík sloužící především k interní manipulaci a přepravě zboží. Oproti ručním vozíkům mají čelní vysokozdvižné vozíky svůj vlastní pohon a sloup, což umožňuje nejenom zvedání nákladů, ale také jejich zakládání.
Vysokozdvižný vozík je vybaven vidlemi, které slouží ke zvedání palet a paletových klecí. Vidle jsou obvykle tvořeny dvěma, vzácněji více než dvěma, ocelovými vidlicemi. Ačkoli jiné typy vysokozdvižných vozíků mají také vidle, nepatří do kategorie čelních vysokozdvižných vozíků, ale nazývají se podle jiných, výraznějších aspektů, jako například vozíky s výsuvným sloupem.
Typické použití vysokozdvižných vozíků je pro manipulaci se zbožím, jako je například nakládání a vykládání nákladních aut. Vysokozdvižné vozíky slouží také ke klasické interní přepravě, například k zásobování výrobního závodu nebo k ukládání zboží do skladu. Mohou být také použity ke speciálním účelům, například při montáži a demontáži veletržních stánků a na podobných akcí.
V závislosti na typu a použití se vysokozdvižné vozíky používají v různých oblastech. Obecně jsou však vysokozdvižné vozíky základním vybavením sloužícím k manipulaci a přepravě téměř ve všech průmyslových odvětvích. Mezi ta patří automobilový průmysl, výroba, potravinářský a nápojový průmysl a logistické společnosti. Vysokozdvižné vozíky se používají ve vnitřních prostorách (např. v halách a skladech) i ve venkovních prostorách, jako jsou přístavy, letiště nebo místa konání velkých akcí.
Možné použití se odvíjí od typu pohonu: elektrické vysokozdvižné vozíky jsou vhodné nejenom pro vnitřní, ale i pro venkovní použití, zatímco používání vozíků s plynovými a dieselovými pohony je složitější. Aby vysokozdvižné vozíky s plynovým pohonem mohly být používány ve vnitřních prostorách, musí splňovat speciální bezpečnostní a emisní předpisy. Dieselové vysokozdvižné vozíky jsou v zásadě používány pouze ve venkovních prostorách.
Princip fungování vysokozdvižného vozíku závisí na typu a konstrukci vozíku. Obecně je však fungování založeno na zdvihové jednotce, která se skládá ze sloupu a vidlí. Vidle vysokozdvižného vozíku umožňují umístit zdvižný mechanismus pod palety a další náklady za účelem jejich zvedání. Tyto náklady jsou poté obvykle zvedány a přepravovány nebo zakládány pomocí sloupu, hydraulického válce a zvedacích řetězů. Navíc k vidlím lze používat také další zařízení na manipulaci s břemeny, jako jsou trny, svorky nebo vyklápěcí zařízení, namontovaná na vysokozdvižném vozíku.
Vysokozdvižné vozíky, známé také jako vozíky s protizávažím, lze nejpřesněji označit pojmem čelní vysokozdvižné vozíky. Vidle jsou umístěné na přední straně vozíku. Hmotnost nákladu zvedaného vidlemi je vyvažována protizávažím odpovídající hmotnosti na zadní části vozíku.
Existují i další, speciální typy vysokozdvižných vozíků. Sem patří takzvané vozíky s výsuvným sloupem, které při vyzvedávání nákladu vysouvají sloup dopředu a zatahují zpět dozadu, aby těžiště nákladu nebylo vepředu, ale mezi nápravami vozíku. Dalšími typy vysokozdvižných vozíků jsou regálové zakladače, které slouží k zakládání a vykládání zboží ve skladech s vysokými regály, a vychystávací vozíky, jejichž primárním účelem je vychystávání zboží podle zadaných objednávek.
Další variantou je takzvaný paletový vozík, který se ovšem obvykle nepočítá mezi klasické vysokozdvižné vozíky. Oproti tomu ručně vedené vysokozdvižné vozíky jsou do kategorie vysokozdvižných vozíků řazeny.
Z pohledu pohonu se vysokozdvižné vozíky dělí na vozíky s elektrickými motory a vozíky se spalovacími motory.
Elektrické vysokozdvižné vozíky čerpají energii z baterií. U těchto typů se používají olověné akumulátory a lithium-iontové baterie.
Vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem se dělí na dieselové a plynové (LPG) vozíky. Druhý typ používá jako palivo zemní plyn nebo zkapalněný topný plyn (LPG). Ačkoliv do kategorie vysokozdvižných vozíků se spalovacími motory spadají i vozíky s benzínovými motory, v Evropské Unii se téměř nepoužívají.
Vozíky se spalovacími motory se dále dělí na vozíky s hydrostatickým nebo hydrodynamickým pohonem. Hydrodynamické pohony se obvykle používají v jednodušších vozících a dobře se hodí k úlohám zaměřeným na přepravu. Hydrostatické pohony jsou na druhou stranu obvykle spojovány s rychlejší akcelerací, přesnějším řízením a snadným couváním. Díky tomu jsou vysokozdvižné vozíky s hydrostatickými pohony ideální k manipulaci se zbožím, jako je nakládání a vykládání nákladních vozů.
Mezi výhody elektrických vysokozdvižných vozíků patří jejich vysoká efektivita a všestrannost využití. Protože tyto vozíky negenerují žádné plyny, je možné je používat ve vnitřních i venkovních prostorách. Nízká hlučnost a nepřítomnost výfukových plynů chrání zaměstnance i životní prostředí.
Ve srovnání s vozíky se spalovacím motorem jsou vysokozdvižné vozíky s lithium-iontovými bateriemi atraktivní díky velmi nízkým provozním nákladům a nákladům na údržbu.
Možnou nevýhodou elektrických vysokozdvižných vozíků s olověnými akumulátory je to, že tyto akumulátory mohou při dlouhodobějším provozu a intenzivním používání vyžadovat častější výměnu. Pokud si vyberete vozík s lithium-iontovou baterií, která má vyšší energetickou efektivitu, tak tento problém řešit nemusíte.
Většina vozíků s elektrickým pohonem navíc obecně vyžaduje kvalitní podlahu, zejména ve smyslu světlé výšky a ochrany proti prachu a špíně. Jungheinrich však také vyvíjí a vyrábí elektrické vozíky, které jsou speciálně přizpůsobené venkovnímu použití.
Ve vysokozdvižných vozících s elektrickými motory se primárně používají dva typy baterií: olověné akumulátory a lithium-iontové baterie. Druhý typ nabízí přesvědčivé výhody a vytváří tak nový standard. Lithium-iontové baterie jsou například šetrnější k životnímu prostředí, jsou energeticky účinnější a poskytují konzistentně dobrý výkon, i když jsou částečně vybité. Jsou také bezúdržbové a mají dlouhou životnost. Naše vysokozdvižné vozíky s lithium-iontovými bateriemi představují optimálně koordinovaný systém vozíku, lithium-iontové baterie a technologie nabíjení.
Obecně jsou vysokozdvižné vozíky s dieselovým a plynovým pohonem výkonnější a mohou proto manipulovat s těžkými břemeny a zvládat náročné pracovní úkoly - například v prašném pracovním prostředí s nerovnou podlahou. Nicméně elektrické vysokozdvižné vozíky od společnosti Jungheinrich, průkopníka v oblasti lithium-iontových technologií, jsou nyní tak výkonné, že v mnoha ohledech obstojí ve srovnání s vozíky se spalovacími motory a přitom dosahují větší efektivity.
Mezi výhody vozíků se spalovacím motorem patří schopnost vypořádat se s nerovnými podlahami a nepřetržitá připravenost k použití, protože je není nutné nabíjet. Nevýhody vysokozdvižných vozíků se spalovacím motorem jsou vyšší provozní náklady, větší hlučnost a vyšší emise výfukových plynů - proto se obvykle používají pouze venku.
Plynové vysokozdvižné vozíky jsou poháněny buď zemním plynem nebo LPG (směs propanu a butanu).
Nosnost vysokozdvižných vozíků se liší v závislosti na konstrukci a systému pohonu. Vozíky s protizávažím mohou zvedat břemena do hmotnosti až 5 t, přičemž nosnost se snižuje s rostoucí výškou zdvihu. Údaje o nosnosti jednotlivých modelů vozíků najdete v jejich produktových listech.
Výška zdvihu vysokozdvižných vozíků závisí na různých faktorech. Vozíky s protizávažím od společnosti Jungheinrich mají dosah až do výšky 7,5 m. Údaje o skutečné výšce zdvihu různých modelů vysokozdvižných vozíků najdete v produktových listech.
Maximální rychlost jízdy vysokozdvižných vozíků je různá. V závislosti na modelu mohou vozíky s protizávažím dosahovat rychlosti až 22 km/h bez nákladu. Údaje o skutečné rychlosti jízdy s nákladem a bez nákladu naleznete v produktových listech jednotlivých modelů vozíků.
Ano. Jako součást individuálního řešení můžete získat také vysokozdvižné vozíky odolné proti výbuchu z našeho specializovaného centra zaměřujícího se na tuto oblast, které plně vyhovují Vašim bezpečnostním požadavkům v potenciálně výbušných prostředích. Jungheinrich Vám proto nabízí bezpečná řešení pro používání vysokozdvižných vozíků v prostředí s hořlavými plyny a výpary nebo s výbušným prachem, například v chemickém a farmaceutickém průmyslu.
Naše vozíky s ochranou proti výbuchu jsou vždy z aktuální řady, z pohledu výkonu a designu se téměř neliší od svých konvenčních protějšků, a vyhovují těm nejpřísnějším ergonomickým standardům. Servisní technici speciálně vyškolení v oblasti ochrany proti výbuchu zajišťují, aby Váš speciálně upravený vozík zůstal mnoho let plně funkční a úspěšně absolvoval všechny zákonem požadované zkoušky s nejvyšším hodnocením.
Ano. Naše vysokozdvižné vozíky nabízejí maximální funkční spolehlivost i při -20 °C. Na přání je lze vybavit kabinami pro chladírenské provozy a různými typy oken.
V podstatě všechny vozíky společnosti Jungheinrich, ať už vysokozdvižné vozíky, retraky, vychystávací vozíky nebo regálové zakladače, jsou v vybaveny kabinou řidiče. V zájmu bezpečného provozu v různých prostředích a za měnících se povětrnostních podmínek nabízí Jungheinrich varianty vysokozdvižných vozíků s uzavřenou kabinou řidiče.
Jako synonymum k pojmu vysokozdvižný vozík je také často používán pojem zakladač. Toto označení ovšem zdůrazňuje schopnost vozíku nejen zvedat zboží na paletách, ale také ho zakládat. To se však týká i jiných typů vozíků, a proto obecný pojem „vysokozdvižný vozík“ zahrnuje nejen vysokozdvižný vozík v užším smyslu (tj. vysokozdvižný vozík s protizávažím), ale také další varianty, jako jsou retraky, regálové zakladače, vychystávací vozíky a ručně vedené vysokozdvižné vozíky.
Pojem „čelní vozík“ zahrnuje všechny vozíky s vidlemi umístěnými vpředu. Sedadlo nebo kabina řidiče jsou obvykle natočeny ve směru jízdy. Klasický vysokozdvižný vozík je považován za čelní.
Typický vysokozdvižný vozík, protože je nejrozšířenější, využívá princip protizávaží. To znamená, že hmotnost nákladu na vidlích vpředu je vyvážena protizávažím vzadu. Když mluvíme o vysokozdvižném vozíku, obvykle máme na mysli vozík s protizávažím.
Pojem „ručně vedený vysokozdvižný vozík“ se týká vysokozdvižných vozíků, které jsou místo řidiče ovládány pěší obsluhou. Tyto vozíky jsou naváděny pomocí oje a také se nazývají „vysokozdvižné vozíky“. Ve skutečnosti nejsou považovány za vysokozdvižné vozíky, ale za paletové vozíky.
Ve skladu lze v zásadě používat všechny vysokozdvižné vozíky s elektrickým pohonem. Při dodržení přísných bezpečnostních a emisních předpisů lze v některých případech ve skladu používat i plynové vysokozdvižné vozíky. Dieselové vysokozdvižné vozíky jsou z používání ve vnitřních prostorách v zásadě vždy vyloučeny.
Pro venkovní použití doporučujeme všechny vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem, které jako palivo používají naftu nebo LPG. Elektrické vysokozdvižné vozíky jsou pro venkovní použití obecně vhodné méně, protože kladou vyšší nároky na světlou výšku a ochranu před prachem a nečistotami. Jungheinrich ovšem vyvíjí i elektrické vysokozdvižné vozíky, které bez problémů zvládnou venkovní využití.
V závislosti na šířce uličky lze ve skladu používat různé elektrické vysokozdvižné vozíky. To platí zejména pro naše kompaktní tříkolové elektrické vysokozdvižné vozíky řady 1, které díky svým rozměrům dosahují šířky pouze 990 mm – ideální pro bezpečné používání i v úzkých uličkách. V typických skladech s úzkými uličkami je však doporučeno používat místo vozíků s protizávažím spíše retraky nebo regálové zakladače.
Uživatelské příručky můžete stáhnout ve formátu PDF na naší stránce určené k vyhledávání uživatelských příruček.
PRODEJ
E-mail: prodej@jungheinrich.cz
Telefon
Newsletter
Přihlásit