Důvěra a perfektní servis jako základ dlouhodobé spolupráce.
Společnost Promens Zlín a.s. se zabývá výrobou karosářských dílů z plastů, jejich kompletací a osazením dalšími díly a následnou expedicí přímo na výrobní linky předních evropských výrobců dopravních prostředků, zemědělské i stavební techniky. Jako Tier 1 dodavatel těchto společností si nemůže dovolit výpadek ve výrobě a ohrozit tak produkci svých klientů. V oblasti manipulační techniky se tak poohlíží nejen po špičkové technice, ale hlavně po špičkových poprodejních službách. Servis, komunikace a transparentnost je totiž často důležitější než výkonový parametr jednoho stroje.
Bezúdržbový provoz a rychlé dobíjecí časy Li-Ion baterií umožňují vícesměnný provoz bez nutnosti jejich výměny. Rychlý servis, propracovaná distribuce náhradních dílů a dobře vyškolení technici. To jsou služby, které prověří až zákazník s vysokými nároky. O to víc v době pandemie, kdy bylo zajistit 100% kvalitu služeb ještě náročnější.
Flotila v Promens Zlín postupně přechází na lithium-iontové baterie. Kromě notoricky známých výhod, jako je bezúdržbový provoz a rychlé dobíjecí časy umožňující vícesměnný provoz bez výměny baterie (mimochodem v Promens Zlín aktuálně připravují rozjet 4 směny, přičemž na dostupnost flotily vozíků tato zátěž nebude mít vliv), se ve Zlíně ukázal ještě další efekt.
„Díky možnosti nabíjení ručně vedených vozíků s integrovanými bateriemi z jakékoliv zásuvky se mohou tyto vozíky průběžně používat na různých výrobních úsecích. Kdokoliv vozík potřebuje, přihlásí se k němu pomocí své karty, odpojí ze zásuvky a opět ho vrátí a dá nabíjet,“ popisuje jednu z výhod Li-Ion baterií Michal Kališ, poradce pro servisní služby Jungheinrich.
Pan Pernický oceňuje nejen kvalitu strojů a samotného servisu, ale i přístup celého týmu Jungheinrich. Pokud se jedná o střední větší flotilu vozíků, jako je v Promens Zlín, nelze zajistit komplexní služby jen jedním technikem a obchodním zástupcem. Již při výběru vozíků se do procesu zapojují další lidé z centrály Jungheinrich – produktoví manažeři, specialisté na finanční služby, servisní disponenti, odborníci na regály a mnoho dalších.
„Tak jako náš skvělý tým Promens Zlín od prvního pracovníka výrobní technologie, přes zajištění zakázek, od prvotřídního oddělení Sales k oddělení Nákupu, odbytu a plánování. To vše, pod záštitou CEO p. Roberta Zatloukala - beru ze své pozice, že tento tým doplňuje i Jungheinrich - díky svému profesionálnímu přístupu a precizně nastavené spolupráci. Vozíky máme s full servisem, takže většina servisních zásahů jde za Jungheinrichem tak jako tak. I pokud se ale jedná o výměnu dílu vlivem poškození, který musíme hradit my, mám v oba techniky, Davida Mikelu i Jirku Zapletala, naprostou důvěru. V podstatě jsou členy našeho týmu, kteří mají stejný cíl jako my – funkční techniku. Občas se vyskytne větší poškození, které znamená administrativu s pojišťovnou. Díky práci Hanky Třečkové, která nás má na starosti stran podnájemních smluv, jsme měli likvidaci události vyřešenou do 5 dnů. To je čas, který jsem s jinými dodavateli musel věnovat čekání na servisního technika. U Jungu mám za tu dobu opravený vozík a vyřízenou pojistku.“
Dodání manipulační techniky není jen o dodání stroje, je to o dodání služby, která po celou dobu kontraktu bude zákazníkovi zajišťovat nepřetržitý tok materiálu. A to se neobejde bez silného týmu.
„V dnešní době poznamenané COVID situací, společenským omezením a nejistotou, se nedá stavět na ničem jiném, než na vzájemné důvěře. Technici Jungheinrichu mají vstupní karty k VZV, přesně vědí, kde co je a co mají dělat. Nejčastěji potřebné díly mají stále v autě a my tak máme jistotu, že naše vozíky budou opět rychle k dispozici a neohrozíme tak dodávky našim zákazníkům," říká David Pernický, vedoucí logistiky Promens Zlín a.s.
Promens Zlín a.s. je jedním z českých zákazníků, kteří již využívají aplikaci Jungheinrich Call4Service. Díky ní mají možnost jednoduše a rychle objednávat servisní zásah na konkrétní vozík, a to bez nutnosti volání na servisní linku. Dispečer Jungheinrich zprávu z aplikace zpracuje a naplánuje servisní zásah.
„Jsme moderní firma, která má ráda nové technologie. Do aplikace Call4Service jsme nahráli naše vozíky včetně interního označení. Během jedné minuty máme zadaný požadavek a většinou máme do 5 minut od jeho odeslání zpět zprávu o tom, kdy který technik přijede. Nemusím nic vysvětlovat po telefonu, jen vyberu vozík a zadám požadavek,“ shrnuje David Pernický konkrétní přínosy aplikace, která je dostupná všem zákazníkům v Čechách. V Promens Zlín mají do aplikace přístup předáci logistiky v jednotlivých procesech, díky čemuž se celý proces od zjištění závady po potvrzení termínu příjezdu technika ještě zkrátil, přičemž vedoucí má stále přehled o všech servisních zásazích. Výhodou je i komplexní přehled všech historických servisních zpráv na jednom místě v elektronické podobě.
Společnost Promens Zlín a.s. je předním výrobcem karosářských dílů z plastů. Díky unikátní kombinaci výrobních technologií je výsledný produkt ze Zlína výjimečný svými technickými vlastnostmi i kvalitou. Důkazem je portfolio zákazníků, mezi které patří IVECO, VOLVO, BOBCAT, ZETOR, nebo třeba společnost NIKOLA, vyrábějící plně elektrické kamiony.