Ve společnosti R&K spol. s r.o. vznikla potřeba nového vozíku pro vykládku kamionu a převoz palet mezi skladem a výrobou. Volba nakonec padla na repasovaný plynový vozík Jungheinrich TFG 320.
Společnost R&K spol. s r.o. rychle a kvalitně, zabývající se výrobou obalů a obalových materiálů, se kvůli rychlému růstu produkce a rozšíření svého výrobního programu přestěhovala do nových prostor v průmyslové zóně nedaleko centra Kutné Hory.
Firma musí přesouvat těžké palety vstupních materiálů do výroby, skládat kamiony a manipulovat hotové výrobky. Vše navíc probíhá venku na nekvalitní panelové cestě s řadou výmolů. Bez vlastního vozíku se společnost neobejde. Nicméně využití vozíku je velmi malé, zhruba 1-2x měsíčně vykládka kamionu a pak cca 1 hodina práce během týdne. Vedení společnosti tak logicky nechtělo investovat velké částky do nové značkové techniky. Na druhou stranu ale nechtěli ani ustoupit z požadavků na kvalitu vozíku i komplexních poprodejních služeb, servisu a dostupnosti náhradních dílů.
Při zvažování, jakou cestou se vydat se nabízely 3 varianty, jak vysvětluje Miroslav Kukla, jednatel společnosti: „Pro náš provoz nedává smysl pořízení nového vozíku od zavedených dodavatelů. Zvažovali jsme tedy na jedné straně nový stroj, většinou od asijských výrobců, nebo právě repasovaný. Do toho ještě vstoupil rozdíl mezi samotnými výrobci a lokálními prodejci. Nabídek jsme měli hodně a zorientovat se nebylo úplně snadné,“, říká Kukla a doplňuje ho Michal Bajtler, specialista prodeje repasovaných vozíků Jungheinrich: „Trh s repasovanými vozíky je do jisté míry podobný tomu s ojetými auty. Vždy je možné starý vozík vzít, pořádně umýt, přelakovat největší oděrky a možná vyměnit pár pohledových dílů a v nejhorším případě dokonce stočit počet motohodin. Bohužel takto „repasovaný“ vozík představuje do budoucna více nákladů a potenciálních rizik (a to i z hlediska bezpečnosti), které převažují nad jednorázovou úsporou při pořízení.“
Jungheinrich nabídl vozík s nosností 2 tuny a zdvihem 3.500 mm, který zcela splňoval požadavky provozu. Vzhledem k opravdu minimálnímu nájezdu nebyl zvolen ani nejvyšší standard repase JungSTARS, ale nižší standard tzv. „kategorie B“. To obnáší kompletní kontrolu všech komponent a případnou výměnu, či opravu nefunkčních prvků včetně základní opravy laku. Vozík pocházel shodou okolností z velké flotily výrobního závodu v Kutné Hoře a po skončení operativního leasingu si tak pouze odskočil do dílny v Modleticích na kontrolu a přípravu před dalším prodejem.
„Jungheinrich nám poskytl kompletní informaci o stavu vozíku a rozsahu repase námi vybraného vozíku. Navíc díky jejich servisní síti se nemusíme obávat dlouhých dojezdových časů v případě poruchy,“ shrnuje Miroslav Kukla. Veškeré vozíky z nabídky JHBazaru pocházejí z pronájemní flotily Jungheinrich, nebo se vrací od zákazníka po skončení operativního leasingu. V obou případech jsou po celou dobu provozu plně pod kontrolou servisu Jungheinrich.
Rodinná společnost R&K spol. s r.o. rychle a kvalitně byla založena již v roce 1992 a od té doby se věnuje výrobě plastových obalů a obalových materiálů. Současných 11 zaměstnanců jich vyrobí okolo 2.000.000 kusů měsíčně. Mezi hlavní zákazníky patří výrobci textilu, potravinářské provozy, e-shopy, či papírny. V době pandemie se také podílí na výrobě a distribuci ochranných pomůcek, když jen za první měsíce roku 2021 vyrobili přes 3 miliony obalů na roušky a respirátory.