Když přijde objednávka na fotbalový míč, musí se věci dát rychle do pohybu. Nezbytná je dokonalá souhra logistického týmu.
Antoine Griezmann, Kylian Mbappé nebo Paul Pogba: hráči, kteří skórovali za francouzskou Équipe Tricolore ve finále mistrovství světa, se stali hrdiny mnoha malých fotbalistů po celém světě. A aby zápas na ulici byl co nejvíce podobný finále mistrovství světa, mnozí nadějní fotbalisté touží mít oficiální míč mistrovství „Telstar“. Jeho předchůdce, míče se jménem „Brazuca“, se kterým Německo vyhrálo mistrovství světa v roce 2014, se po celém světě prodalo více než 14 milionů kusů.
Dnes se již fotbalový míč nevyrábí z prasečího měchýře potaženého kůží, jak tomu bylo v počátcích tohoto sportu přibližně před 150 lety. Současné míče pro mistrovství světa se vyrábějí zejména v Asii z plastů. Díky neustálé optimalizaci a pokračujícímu vývoji jsou to v dnešní době skutečně produkty špičkových technologií – a moderní technologie nacházejí široké uplatnění i při jejich prodeji.
Protože velký počet míčů se už neprodává v obchodě, ale objednává se na internetu. Je zřejmé, že po velkém finále, jako bylo to v Rusku, kladou dodávky ve velmi krátkém čase vysoké nároky na logistiku. Mladá klientela je známá svojí netrpělivostí. Chtějí oslavovat hned. Rychlost propracovaných logistických procesů bere dech: v dnešní době se zboží někdy dostane k zákazníkům ve stejný den, kdy podali objednávku. To je možné pouze tehdy, pokud máte takticky propracovaný a vysoce automatizovaný proces, ve kterém všichni logističtí hráči spolupracují dokonale jako profesionální tým. A jako poskytovatel komplexních řešení nabízí společnost Jungheinrich řadu výhod.
Analýza zápasu ukazuje, jak se sen o míči z mistrovství světa stává realitou: maminka nebo tatínek, kteří objednají fotbalový míč po rozsáhlém procházení internetovým obchodem, obvykle zahajují hru. Jakmile kliknou na tlačítko pro nákup, na pozadí se rozjede složitá mašinérie. Toky zboží a dat jsou synchronizovány – s rychlostí, která bere dech, a s mnoha po sobě jdoucími kroky v reálném čase.
Nejprve jde objednávka přímo na sklad prostřednictvím systému ERP maloobchodního prodejce. A zde přebírá velení Systém řízení skladu (WMS) Jungheinrich. Toto oceňované softwarové řešení neustále sleduje vše od příjmu zboží až po expedici zboží a řídí všechny procesy ve skladu jako nejlepší tvůrce hry.
Internetoví prodejci mají zájem o optimální využití prostoru a nepřetržitou dostupnost všech položek. Proto se spoléhají především na automatické sklady pro drobné zboží. Díky krátkým přístupovým časům k jakékoliv pozici a vysoké propustnosti systému zaručují nejrychlejší možnou připravenost k expedici všech položek. A zatím se skrývají propracované technologie, které hrají na podobné nebo dokonce vyšší úrovni jako Messi a Ronaldo. Začíná to tím, že je vysněný fotbalový míč skladován obvykle v kontejneru. Odtud ho na základě pokynů z WMS odebere regálový zakladač a přenese ho pomocí automatického dopravníkového systému na vychystávací stanici. To si vyžaduje, stejně jako na hřišti, instinktivní pochopení všech součástí systému.
Fotbalovému míči jsou přiděleny zákaznické údaje malého fotbalisty (nebo jeho maminky či tatínka) a pak ho přebere další člen týmu. Podle místa určení je přepraven k dalšímu dopravníkovému systému, který – pod vedením WMS jakožto tvůrce hry – přenese objednané zboží na balicí stanici. Zde se kulatý předmět poprvé stává hranatým, to znamená, že fotbalový míč je zabalen do krabice. A teď přichází štítek s adresou budoucí hvězdy. A pak přes dopravník nebo skluz směrem k expedici.
Tam už čeká dodávka, která v mžiku zaveze fotbalový míč na distribuční centrum, nebo ho dopraví přímo do jeho místa určení. A nakonec, když kurýr zazvoní u dveří, se z dětského očekávání stává čirá radost. Dlouho očekávaný fotbalový míč je tu! A teď už ven na hřiště, kde lačně čekají další budoucí šampioni.
PRODEJ
E-mail: prodej@jungheinrich.cz
Telefon