Společnost ThyssenKrupp má automatizovanou interní přepravu s autonomním systémem bez řidiče (AGV-S). Pohybuje kolejnicovými díly pro schodišťové výtahy mezi různými pracovními stanicemi. Optimální flexibilita a minimální požadavky na prostor byly klíčovými faktory této volby.
ThyssenKrupp vyrábí kolejnice pro schodišťové výtahy ve své nizozemské továrně v Krimpen an der Issel. Oddělení výroby kolejnic hledalo flexibilní, vysoce výkonné řešení pro interní pohyb materiálů za účelem optimalizace výrobních procesů.
Cílem bylo synchronizovat pracovní procesy a minimalizovat chyby prostřednictvím automatizace, a zároveň snížit zátěž zaměstnanců odstraněním přerušení v práci, která jsou způsobena interní přepravou. Je nutné vzít v úvahu omezený prostor, ale také možnost sledovat materiály v rámci výrobního procesu.
Cílem byla automatizovaná přeprava materiálů mezi jednotlivými kroky výroby při zachování maximální flexibility.
Oddělení výroby kolejnic má šest různých výrobních skupin pro zpracování trubek a profilů regálů. Každá z nich je odpovědná za konkrétní fázi výroby. Výsledkem je, že materiály projdou všemi těmito stanicemi.
Aby zůstala zachována maximální flexibilita, byl vybrán automatický systém (AGV-S). Jednokolejnicová dráha a pevný dopravníkový pás by nebyly dostatečně flexibilní, aby zvládly změny v rozvržení výroby. Jeden systém AGV-S je naopak dostačující, protože několik kolejnicových dílů je pro přepravu spojeno dohromady. Jestliže bude v budoucnu nutné zvýšit kapacitu, bude to možné jednoduchým přidáním dalšího AGV-S do systému.
Společnost ThyssenKrupp se rozhodla pro náš automatický systém jako revoluční a rozšířené logistické řešení, které sestává z paletového vozíku s elektrickým ovládáním a připojení k hostitelskému systému.
ERC 215a je automaticky řízený vozík vycházející ze standardního vysokozdvižného vozíku Jungheinrich. Díky laserové navigaci a triangulaci dokáže bezobslužný ručně vedený vysokozdvižný vozík obsloužit 28 míst v závodu a přepravit až osm trubek a regálových profilů najednou. Logistický software monitoruje sekvenci příkazů, které jsou automaticky zpracovány. Aby nedošlo ke zranění nebo škodě, je vysokozdvižný vozík vybaven několika bezpečnostními snímači. Jakmile se v cestě objeví překážka, okamžitě zastaví. Když je cesta opět volná, AGV-S automaticky pokračuje.
V současné době je v rámci výroby mnohem důležitější efektivita a hodnota, palety lze tedy vysledovat v jednotlivých výrobních krocích a zaměstnanci společnosti ThyssenKrupp jsou méně zatíženi.