Pro svůj nový výrobní závod v České republice našla společnost BWI v Jungheinrichu perfektního logistického partnera. Regály s úzkými uličkami, RFID technologie a flotila vozíků pomáhá na cestě k úspěchu logistiky.
Společnost BWI Czech Republic s.r.o. v Chebu vyrábí pasivní tlumiče. Závod v Chebu je poměrně nový. Jeho stavba byla zahájena v roce 2015, otevřen byl v červnu roku 2016. Od začátku projektu firma realizovala řadu výběrových řízení, mnoho z nich právě v logistice. Firma potřebovala etablovaného zkušeného a dostatečně velkého partnera pro skladování, aby měla maximální garanci kvalitního servisu, operability a flexibility.
„Společnost Jungheinrich splnila naše požadavky,“ konstatoval Martin Filip, Operations Manager společnosti BWI Czech Republic s.r.o. Doplnil, že od této značky má firma jak kompletní regálový systém, tak jednoznačkovou flotilu manipulační techniky. Do budoucna ještě firma plánuje využívat monitoring manipulační techniky.
Rok 2017 byl prvním výrobním rokem firmy BWI Czech Republic s.r.o. „Výroba se bude postupně rozšiřovat, s čímž poroste i počet zaměstnanců. Společnost Jungheinrich (ČR) dodala jak regály, tak i manipulační techniku. Musíme „zastabilizovat“ závod, tedy standardizovat procesy, aby rozvoj nebyl překotný. V roce 2018 nás dále čeká příchod hned čtyř nových projektů, každý kvartál budeme nasazovat nový projekt, což není zejména z logistického hlediska úplně jednoduché,“ řekl Martin Filip. Firma vloni vyrobila zhruba 150 tisíc kusů výrobků, letos se dostane na hranici půl milionu kusů, v roce 2019 by měla vyrobit 1,2 milionu kusů a v roce 2020 dokonce překročí roční výroba hranici 2 miliony kusů. „Náš závod je dimenzován na roční výrobu čtyř milionů kusů,“ uvedl Martin Filip.
Pro firmu je tedy nezbytné přemýšlet předem o efektivitě veškerých logistických toků. Právě z toho důvodu byl využit mimo jiné tahač EZS 130 s Li-Ion technologií. „V tuto chvíli pracujeme pouze na jednu směnu, takže se výhoda tohoto typu baterie úplně neprojevuje. Zatím po konci směny techniku nabijeme a víme, že druhý den bude připravena k maximálnímu využití. Výhoda Li-Ion technologie se projeví v momentě, kdy za rok spustíme druhou směnu. Do budoucna plánujeme třísměnný provoz a právě na tento režim nám technika s Li-Ion baterií přišla nejlepší, protože budeme potřebovat, aby byla co nejvíce v přímém provozu. Efektivitu tahače s touto technologií budeme průběžně vyhodnocovat, pokud se skutečně osvědčí, jak předpokládáme, budeme tuto technologii chtít mít i u další techniky, kterou výhledově budeme pořizovat,“ popsal Martin Filip.
Předtím, než byl pořízen logistický vláček, tedy zmíněný tahač s rámy, byla hotová výroba manipulována klasickým ručním vozíkem, poté firma přešla na vozík EJC 110, tedy na elektrický ruční vysokozdvižný vozík, následně byl pro tuto činnost využíván vozík řady ERD. Efektivitu ovšem přinesl až vozík EZS 130 s rámy, tedy logistický vláček. „Výhoda tohoto typu techniky je nejen ve zmíněné Li-Ion technologii, ale také v tom, že řidiči při jízdě nic nebrání ve výhledu, takže je to ideální řešení nejen pro zvýšení efektivity, ale i bezpečnosti,“ řekl Martin Koudelka, vedoucí marketingového oddělení společnosti Jungheinrich (ČR). Martin Filip doplňuje, že manipulace s přípojnými vozíky je velmi snadná i při jejich plném naložení.
V chebské hale jsou umístěny klasické stacionární regály Jungheinrich s kapacitou zhruba 1450 paletových míst na komponentní straně a 720 míst na straně hotové výroby. Mezi regály vede indukční linka, která navádí systémové vozíky. „V rámci skupiny BWI jsme první, kdo využil systémové vozíky naváděné indukcí. Indukce přináší vyšší efektivitu. Nechali jsme ji udělat nejen v prostoru regálů, ale i na ploše před regály. Skladník tedy systémovým vozíkem může přímo ze zóny příjmu, kam až sahá indukční linka, nabrat paletu a odvézt ji až do regálu. Po celou dobu je naváděn – od příjmové zóny, přes vysoký sklad až po vyskladnění na druhé straně v supermarketech. Tím dosahujeme obrovského zvýšení efektivity,“ popsal Martin Filip. Indukce také zvyšuje bezpečnost při jízdě. „Do budoucna uvažujeme o zavedení indukce mezi výrobou a skladem. Tuto možnost v současnosti analyzujeme,“ prozrazuje Martin Filip. Upozorňuje na skutečnost, že pozice skladníka postupně zaniká, proto je dobré sklady připravovat na automatizaci.
Kontaktujte nás a sjednejte si s námi schůzku.
PRODEJ
E-mail: prodej@jungheinrich.cz
Telefon